Vadå personligt mode?

Mode har alltid intresserat ungdomar, och speciellt tjejer.

Att vilja bli modell, stylist eller designer är det nog många som drömmer om, men även att bli modejournalist – som den tjej de skriver om i Allehanda.se:

Ett jobb som modejournalist i någon större stad är en dröm hon har, men dessförinnan gärna ett jobb som aupair i England. Kopplar av gör Katarina Wik med nöje under en tur i familjens båt och träningen på gymmet gör att hon håller sig i god form.

Det är både intressant och fascinerande att läsa denna artikel, främst för att den speglar hur ungdomen idag tänker, men även för att man får känslan av att denna tjej faktiskt kommer att lyckas. Sen är det klart, det krävs en hel del för att kunna bli modejournalist, och man bör räkna med att lägga ner otroligt mycket arbete. Och det är ju intressant det här med mode, och hur folk beter sig kring det. Just nu är det väldigt trendigt med ett personligt mode, men samtidigt som det är roligt, kan det också vara en gnutta förvirrande. På http://www.produktsajten.se/ kan man till exempel beställa hem profilkläder som är märkta med ett specifikt företags logga. Det vanligaste är ju att företag beställer dessa och låter sina kunder och eller sina anställda ha kläderna, men hur skulle det vara om man använder dessa utan koppling till företaget? Det måste ju vara det mest personliga, men ändå är det ovanligt. Samma sak gäller ju när man har på sig ett märke som egentligen inte passar in med vem man är – det kan ju också vara personligt, eller hur?